PLC.4 MIE P@gE
Clock
 
Neked sikerl?
 
Music Machine
<bgsound src="http://129.59.1.28/victory/audio/current/Lifehouse_-_Everything.mp3" loop=1>
 
Yahoo Rock top10

1. Fall Out Boy - Sugar, We're Going Down

2. Gorillaz - Feel Good Inc

3. My Chemical Romance - Helena

4.Papa Roach - Scars

5. System Of a Down - B.Y.O.B. 

6. The All-American Rejects - Dirty Little Secrets

7.Hawthorne Heights - Ohio Is For Lovers

8. Trapt - Stand Up

9. Relient K - Be My Escape

10. Staind - Right Here

 
Linkin Park
 
Animcik
 
Kottk
 
Zene
 
Lyrics
JONNY WAS lyrics
 
Zenei mfajokrl
 
Linkek az oldalhoz
 
Sign in
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Tecno

Techno

A techno ismrvei:
·A rockzenre jellemz kemnysg sebessgre cserldtt
·A monotnia a techno zene lelke. Egy motvum lland ismtelgetse, varilgatsa a monotnia, a monoton temek, hangzsok hallgatsa tudatllapot vltozst okoz. Pldul a mantrz tibeti lmk , afrikai dobosok, baali csengettysk, zsiai smnok, a monotnia rvn kerlnek transzdendens kapcsolatba az isteneikkel, a smn szmra a tnc extzisa maga a megtisztuls - meditatv, spiritulis lmny.
·"Nem szl semmirl" A techno nem szvegkisr smazene, hanem szuvern, instrumentlis muzsika, zaj, zrej, hangmintk sszehangolt kompozcija.

A techno trtnete:
1913-ban Luigi Russolo a Zajok mvszete c. kiadvnyban a kvetkezket rta: "A modern zeneszerzk az iparosodott vilg, s annak zajai, trvnyei fel fordtottk figyelmket." A stdik s elektronikus eszkzk fejldst a knnyzene is kihasznlta, a technikai vvmnyok ltal knlt lehetsgeket beemeltk a zeneszmok ksztsbe.

A stdiban mestersgesen ellltott zenei hangzs alapelemei:
·tiszta, szigoruan peridikus rezgs
·statisztikailag egyformn elosztott, szigoran aperidikus rezgs
·kattans
·impulzus

Ezek az alapelemek egymsba olvaszthatk, torztssal, visszhangostssal, gerjesztssel, hangtartomnymodulcival tovbb munklhatv vllnak.
A tisztn elektromos zene els kpviseli: Tangerine Dream (68), Kraftverk (70), Jean Michael Jarre (76), Depeche Mode (81), Laibach Azt lehet mondani, hogy a stdiban ksztett, sszekevert zene korunk tipikus kifejezjv vlt. A stditechnikt kivlan alkalmaz, s lben is koncertez eladk (pl. Genesis, Pink Floyd) a koncerteken nem igazn tudtk visszaadni a stdiban kevert zent. Vagy, ha igen, akkor az play back-rl szlt. Teht a knny zenei mfajokban az l zene nem tudott tovbb fejldni. Az l zene ott nvekedett, ahol a legkevsb lehetett volna felttelezni, ezek a diszkk voltak. Itt a DJ-k keverse rvn a kznsgnek a meglepets, diszharmnia s az improvizci elemi lmnyben lehetett rsze. A kznsg az l jtk ezen friss elemeit a lehet legkzvetlenebb formban rezte, tnc kzben, az temmel sodrdva. A DJ-k munkjukat a computertechnikk is segtettk. Jtkuk lnyege a mr meglv, lemezre rgztett forrsokbl begyjttt hangelemek heterogn tmegnek trendezse. Ez lett vgl is a techno, ami aztn szmtalan mfai vltozatra oszlott szt az idk folyamn.

Mfaji vltozatok:
·techno: Ez az elektronikus tnczene detroiti fekete zenszek tallmnya, a 80-as vek elejrl. Jellemzi a gyors, sprtaian egyszer ritmuskavalkd. Elszr Eurpban lett divatos, majd visszatrt Amerikba.
·house: A 80-as vek kzepn, Chicago klubbjaiban terjedt el. E mfaji vltozat aranykora is erre az idre datlhat.
·acid-house: A house mfaj varinsa. Az els acid-house esteket 87-ben kezdtk el rendezni Londonban. Az j stlust az egsz jjel tart prgs, hozz ill szakadtsg s eklektika jellemezte. Divat s sztr ellenes, kisrletez kedv. Kaliforniban 90-91-ben vlt a partyk meghatroz elemv. Kimondva-kimondatlanul hrdette, hogy drogok hatsa alatt ezek a bulik mg jobban lvezhetk s a 70-es vek kzepn jra felfedezett Ecstasy lett e stlus legkedveltebb drogja.
·rave: Az acid-house mfaj leszrmazottja. Egsz jjel tart, utpisztikis hangulatot raszt buli techno zenvel s ecstasyval. Kaliforniban lett a legnpszerbb a 90-es vek elejn. A szervezk nha egsz vidmparkokat breltek ki jszakra. Termszetnl fogva illeglis, idelis helyszne valami nagy, szabadtri terlet. Terjedse rpcdulkon, titkos telefonszmokon, interneten.
·goa: Maga a Goa tengerparti tagllam Indiban. Vgtelen, rintetlen strandjai, napsttte ghajlata s minimlis rfekvse a vilg hippijeinek kedvelt uticljv tette. A 60-as vek vgtl rkeztek oda hippik, j nhny vig ott is ragadtak. A 90-es vek elejn a bohmek tristaparadicsoma lett. A strandok azta egsz jjel tart techno bulik sznhelyei lettek, a zent neves eurpai DJ-k csinljk. A gorl elnevezett partyk napjainkban egsz Eurpban terjednek. E partykat kizrlag extrm, civilizci mentes helyszneken rendezik. Ez lehet: erd, rt, strand, holtg. Egy, az Interneten a goa partykat bemutat, partykon rsztvev fiatalember errl gy r: "A goa-trance felvonultatja a zenei spektrum szinte minden elkpzelhet hangjt: a magasak s a mlyek lktetse trept az rzkels egy msik dimenzijba. A goa-party fejleszti a befogadkpessget, lesti a msikltst, levezeti a fls feszltsget, gyorstja s mlyti az asszocicikat. Joker a pakliban. Az egyetlen olyan gpzenei stlus, amelyben knnyen felimerhet a kultrlis eredet. Rengeteg hangzsban tallkozunk a tvol- s kzel-kelet, valamint a new age misztikumval. A trance befogadsa tlmegy a tnc kizrlagos lvezetn, t, amely az ismeretlenbe visz, avagy olyan tjakra rkezel, ahol nyugati ember mg eltted nem jrt. A csillagok pulzust tapogatod, naplngfolyamban levitlsz. Persze nem egyedl. Akr egy archaikus indonz szertarts - egy idegen bolygn - ismeretlen akaratra mozdulnak a vgtagok, kzs lendletben emelkednek magasba a karok. Nem tnc, hanem ldozat a "Goa-isten" UV-oltrn."
·trance: Mint stlusirnyzatnak, Nmetorszg - Frankfurt a szlfldje. 93/94-ben a Brit Szigeteken lett a legnpszerbb. A zene kozmikus s pszichedelikus, a Go-hoz hasonl, de zrt helyen is tartanak ilyen rendezvnyeket. Itt is indiai maskarkba s pszichedelikus ruhakltemnyekbe ltznek a rsztvevk. Az LSD s a f hasznlata jellemzbb, az ecstasy s speed kevsb.
A 80-as vek kzeptl napjainkig elmondhat, hogy ltrejtt egy techno (szub) kultra, aminek lnyegisge tulajdonkppen a 60-as vek hippi kultrjban gykeredzik. A szubkultra tagjaira jellemz a pszichedelikus belltottsg (cl: alternatv valsgok v. tudattalan megismerse, hallucinogn, szintetikus drogok, gombk, cannabis hasznlata) s a knyszer trsadalmi megegyezs eredmnyezte taburendszer elleni lzads (de! politikai mozgalomm nem szervezdtt).
A techno kultra meghatrozsa tlmutat zenn, irodalmon, filmen, viden, kpzmvszeten s minden egyb j kifejezsi formn. Egy megvltozott vilg letrzst rja krl, trsadalom- s termszettudomnyok kzti hatr megszntt, ember s gp viszonyt.

Irnyzatok:
UNDERGROUND: A knnyzenei stlusokban az j mfajok mindig az underground talajn jnnek ltre.• A szervezket nem a meggazdagods vgya hajtja, sokszor rfizetses. NEM PIACCENTRIKUS.• A DJ-k egy-egy bulin minimlis pnzrt dolgoznak, nem a zenlsbl lnek. de ignyesen vgzik a munkjukat. • A DJ-k nem adnak ki lemezeket, egy-egy 2-3 rs szett csak egy partyn, egyszer halhat. Nem jtszanak a mdikban. • A szervezk llandan vltoztatjk a bulik helyszneit, kedvelik a szabadtri hely- szneket, meghkkent nem egyszer bizarr helyeket. A helysznek sokszor az utols pillanatig titkosak, az utols pillanatban telefonon vagy az Interneten lehet hozzjutni. Vagy kis szrlapokon. ILLEGALITS fontos szempont, kizrjk a mdit. Rendfenntartk, kidobk nincsenek.• Kznsg egy adott rteg, aki ezeket a bulikat szereti, az emberek nagy rsze ismeri egymst, meghitt hangulat. Soha nics "balh" • Szerek: f, LSD, XTC, speedhasznlat ritkbb.• Nincs vagy nem figyelhet meg szervezett anyagoszts!
OVERGROUNDAz underground-bl feljv, divatt vlt zenei mfajok.• A szervezk elssorban pnzt akarnak keresni, PIACCENTRIKUS.• A DJ-k profik, egy-egy fellpsrt sok pnzt kapnak, abbl lnek. Ha a munkjt nygnek rzi, ignytelen, kzpszer elads lesz. Lemezeket adnak ki, brmikor meghallgathatak, mdikban is jtsszk ket.• A bulik lland, szokvnyos szrakoz helyeken, klubokban, diszkkban. Mdikban hrdetik magukat, egy-egy nagyobb rendezvnyre a mdia kpviselit is meghvjk. LEGLIS • Tmegek, nincs meghitt hangulat. Vannak rendfenntartk, kidobemberek. Elfordulnak "balhk". • Speed a preferlt drog. Sokkal nagyobb prgs, tbb agresszi, tbb rosszullt.

Hazai helyzet:

92/93 vre datlhatk az els underground rendezvnyek. (FMK + Tilos az ) A reklm s a ltogatottsg nagyon minimlis volt, ezekrl a rendezvnyekrl semmit nem lehetett tudni. 93-ban a Korai rm nev zenekar el kezdett jtszani, a koncertek utn szerveztek partyt. Ez ismertebb tette ezeket a rendezvnyeket. Diksziget: 94-ben lltottak fel elszr egy nagyon kis strat, ahol techno zene szlt jszaknknt. E programon kb. 10-15 ember tncolt egsz jjel, msik 20 kivlrl nzte, hogy mi trtnik.
Robbans 95-s v vge, 96-os v!


House


Rviden a houserl:

Ez az j stlus zene valahol a pop, disco, techno kztt lehet. Minden zene, amiben a kemny 4/4-es alap van s nincs tele szveggel, azt rgtn housenak mondanak. A house a disco s a techno egyik stlusa, de tbb mfaj zenben van house stlus. A technot s a discot is szmtgp segtsgvel ksztik, ezrt hasonlak. Ebbl addan a house is szmtgp segtsgvel kszl tnczene.

A house zene kialakulsa:

A house zene indulsa egy elg ltvnyos esemnyhez kthet. 1985-ben a chicagi Komishi parkban egy kosrlabda-mrkzs utn a meghvott zenerajongk egyszeren elgettk az utlt, vagy megunt diszklemezeiket. A diszkzene vilgot meghdt tja ezzel ltvnyosan vget rt. Chicagban s New Yorkban mkdtt kt olyan klub (Chicago Warehouse, New York Paradise Garage - innen ered a house s garage zene elnevezse), amely ttrte az addigi faji s szexulis, begyepesedett korltokat. Ez a kt klub volt az a hely, ahol nem csak a feketk, vagy csak fehrek, csak heteroszexulisok vagy csak homoszexulisok szrakozhattak. Ez a zene mindenkit egyformn vonzott. Nem sokkal ksbb a rave parties-acid house Nagy-Britanniban jelent meg. A house az egyik legknnyedebb tncos technostlusnak szmt (a mvek kzepes tempjak – 120–130 bpm), mely nmely elad esetben kzel ll a hip-hophoz, vagy napjaink diszkzenjnek az angolszszok ltal dance-floornak nevezett irnyhoz. Eleinte a house zene a melegek krben volt igen npszer. 1986 krl kezdett nagyobb npszersgnek rvendeni, br Chicagban mg mindig inkbb a feketk zenje maradt. Nem csak az amerikai zene alapozta meg a house zene irnyvonalait. Az eurpai zenk, mint pldul a Depeche Mode elektronikus popzenje, vagy a Soft Cell s a leginkbb a diszkhangzsra pl Giorgio Moroder, Klein and MBO s szmos olasz csapat is nagyon npszer volt mind New Yorkban, mind Chicagban.

A house zene vllfajai:

A house zene els vlfaja az acid house volt, amely elszr 1988-ban Angliba trt be s vlt a fiatalok kultrjt meghatroz zenv. 1989 nyarra az acid house megmozdulsokat felvltottk a nagy rave fesztivlok. Ma mr inkbb a pszichedlikus trtnelemhez tartoz acid house ersen kiemeli a hangszerszlamok kgyvonalait, vidm vokljaival s soul & western stlus „pianival” a happy house, a dobgpek nyjtotta lehetsgeket valamivel jobban kiaknz s samplingelt ritmusokat is felhasznl breakbeat, vagy a legrafinltabb, meglepetsekkel s vratlan zenei kpzettrstsokkal teli progressive stlus, amely fleg az llamok nyugati partjnak underground zenszei krben npszer. A house vgletekig leegyszerstett, amerikai vltozata, melyet garage-nak hvnak, olyan ksz, egymshoz a megtvesztsig hasonl ritmikai s hangzsbeli alapokat hoz ltre, melyekre a DJ-nek kell lben rkevernie a valdi zenei tartalmat.

A house jellemzse, jelentse:

Ma mr a house-t nem csak nagy fesztivlokon jtsszk, hanem minden pntek s szombat este a diszkkban is. A lktet zene s a villdz fnyek mellett viszont nem az a lnyeg, hogy lelki partnerre talljunk egy ra alatt, hanem, hogy a neknk legjobban tetsz lnnyal, fival megismerkedjnk, s lehetleg minl hamarabb sszemelegedjnk. Ezrt fontos a minl divatosabb, meghkkentbb, szexisebb s vltozatosabb megjelens. A szveg ltalban csak nhny lakonikus varzsmondatra szortkozik, ilyenekre, mint: que divina, vagy don’t give up the fight, melyek elssorban a tudatalattit veszik clba, s fogva is tartjk a m idtartama alatt.

A house zent kedvelk megjelensnek, divatjnak Magyarorszgon egy sajtos vltozata alakult ki, amelyet sehol mshol a vilgon, houseos sszejveteleken nem lehet megtallni. Nlunk furcsa egyvelege tallhat meg a divatot azonnal kvet s a divatra egyltaln nem ad, de az ltzkdsre mgis nagyon odafigyel fiataloknak.


Goa

A Goa Kultra kialakulsa:

A goa kultra gykereit a 60'as vek vge fel, India partjn a Goa-partvidken tallhatjuk. Abban az idben vilgutaz hippik, rocksztrok leptk el ezt a tengerpartot, akik az amerikai hippi mozgalom lezrsa utn itt prbltk megtallni a szabadsgot. Ez a sex/drugs/rockandroll bvkrbl kilpni nem akar csoport le is telepedett itt, s egy jfajta, termszet kzeli letmdot folytatott. A legtbben azonban nem brtk a tempt, gy a 80'as vekre mr csak egy kis amerikaiakbl s eurpaiakbl ll csoport maradt Gon. A 90'es vekben azonban minden megvltozott. Jtt az j zenei front: az Acid. A partvidk laki azonnal rkaptak az j stlusra s tovbbfejlesztettk azt. A "nagy elindt", Goa Gil, egy nagyon rg ta Gon l San Franciscoi freak, az igazi Goa-Guru. Gil s trsai mr rgta nyomtk az elektronikus hangzsokat, ami akkoriban a Yello, Talking Heads, fle vonalat jelentette. A techno, az acid, az industrial, a detroit, elecrto, new beat stlusokbl s a 70es vek pszichedelikus hangzs zeninek hatsa alatt llt vgl is ssze a goatrance, melynek kzvetlen elfutrai a Killing Joke s az els igazi goa szmot jegyz belga Front242. A goa szhoz a trance akkor kerlt, amikor az emberek felfedeztk, hogy az extasy s az lsd olyan drogok, amelyeket szinte ehhez a zenhez talltak ki…

Zene:

A psychedelic trance-t s a goa trance-t leginkbb szinonmaknt hasznljk, csak ksbb, a 90'es vek vge fel lett a psytrance egy nll stlus megklnbztet neve. A psy/goa zenkrol esetben viszonylag kevs jl behatrolhat stlusjegyet emlthetnk. A szmok ritmusa alapveten 4/4, a sebessge 135-150 bpm kztt van leginkbb, de termszetesen vannak lassabb s gyorsabb szmok is. A zenk sok furcsa, pszichedelikus hangbl, agycsavar s utaztat tmkbl, rengeteg ritmikai elembl s effektekbol plnek fel. A mai napig jellemzek a 303-masok s sok goa/psy zenben tallhat elektromos gitr. Az alapok leginkbb kemny hangzs felez, vagy "gurul" basszusvonalra, 4/4-es ts lbdobokra plnek. A rgebbi goatranceban dominns szerepet jtszottak a nem eurpai sklkon rt keletiesebb dallamok, manapsg a goa/psy zenkben inkbb az egyszerubb, de jobban megragad s klnleges hangzs tmkra ptenek. A gobl rengeteg j stlus is kifejldtt, illetve maga a goa is metamorfzisokon ment keresztl. gy lett psychedelic trance (GMS, Logic Bomb, Space Tribe, Talamasca), a leginkbb a skandinvok ltal kpviselt progresszv miniml (Atmos, Son Kite, Ticon, Vibrasphere, Necton), progresszv psytrance (Parasense, Droidsect, Paste, j Etnica), psychedelic techno (Yumade, Paps) . A chillesebb hangzs pszichedelikus zenk is trt nyertek, psychedelic ambientknt szoktk emlegetni.

Partik:

A goa-kultra legersebb alapjt mindig a partik, elssorban a szabadtri partik jelentettk s jelentik ma is. Ennek egyik oka az a rengeteg klnleges helyszn, ahol goa bulikat rendeznek; tengerpart, serd, rgi kastly, haj, sivatag kzepe, folypart, messzi hegysgek vlgyei, stb. A klubbuliknak is megvan a maga klnlegessge, elsosorban a dekorcibl fakadan; termszet utnz, vagy a fantasy vilgbl merto UV aktv kpek, szobrok, vettsek, trelvlaszt ndfonatok dszitik a bulik helysznt. A partik kznsge jelenti a msik olyan klnlegessget, amibl brki megllapthatja, hogy pp egy goa partin van. Sok mosolygs, bartsgos ember, a legextrmebb ruhkban, a legmeglepbb helyekrl. Mindenki tncol, a kznsg egytt tallja meg az utat a felszabadulshoz, ami a zene s a fnyek hatsra elkezddtt a tncteremben, vagy a tz krl. Szinte mindenki, aki jrt mr goa bulin beszmolt a "kzs llek" kialakulsnak fantasztikus lmnyrl, amikor a tncolk gy rzik, most minden ott lv partiz szlelse s gondolatai egy nagy tudatban kapcsoldnak ssze. A szabadtri partikon a napfelkelte jelenti a cscsesemnyt, ez a sttsgbl a fnybe rkezs, a csakra utazs tetpontja, radsul a partiz felfedezi a krltte lv arcokat s sokszor magnak a helysznnek a szpsgeit. Egy goa bulin senki sincs egyedl, mindenki mosolygs s segtksz. Ezek a jellegzetessgek szerte a vilgon jellemzik a goa partikat. A gosok nagy utazk, a vilg brmely tjn, brmelyik orszgbl rkezhetnek egy goa partira, mert tudjk, hogy otthon fogjk rezni magukat s a segtksz embereket tallnak majd. A szcna tevkenysgt jl jellemzik a hatalmas fesztivlok, ahol tbb tzezer goa fan tlt egytt 3-5 napot ( vagy tbbet ) valahol a termszetben. A leghresebb a Solipse, a Napfogyatkozs fesztivl, ami pp Magyarorszgon, Ozorn kerlt eloszr megrendezsre s kb. 30ezer ember vett rajta rszt. Az Ozorai fesztivl mra kultikus esemnny vlt. (www.solipse.com). Portugliban rendezik meg nyaranta a Boom fesztivlt, a legnagyobb eladkkal s Nmetorszgban a Voov fesztivlt, ami 11 ve l.


Drum&Bass

JUNGLE - DRUM & BASS

Amikor '89 party-hõsei, Grooverider s Fabio valamikor a kilencvenes vek elejn dl-londoni (Brixton, Elephant & Castle) klubokban (leggyakrabban a Rage-ben) a hardcore-on tovbblpve, addig teljesen szokatlan ritmus-patternekkel gazdagtottk zenjket - s kergettk õrletbe a kznsget - mg nem is sejtettk, hogy e gondolatokbl nõ ki '97 Britannijnak mainstream muzsikja.
Persze ahogy a techno nem Pallasz Athnknt pattant ki Zeusz fejbõl, gy a jungle sem a semmibõl jtt: gykerei a dub-ban (ritmusvilg, szub-basszusok), a hip hop-ban (szintn a ritmuskpletek, valamint az MC-k szerepeltetse) s a techno-ban (stdiprocesszus) keresendõk.
Felgyorstott hip hop (nha swing, vagy bossa nova) temek, egy vgletekig leegyszerûstett, szinte trivilis basszusmenet: nagyjbl ez a jungle alap, ettõl a ponttl kezdve gazik szt a kilencvenes vek vgnek legtermkenyebb s leginvencizusabb zenei irnyzata szmos almûfajra. gy pldul a ragga-muffin voklokkal, dub-os basszusvonalakkal, reggae-hangmintkkal operl ragga jungle. Vagy a kemny temeirõl, minimalizmusrl felismerhetõ drum & bass (pl. A Guy Called Gerald, Goldie, Photek, Doc Scott, Alex Reece), mely klns kettõssget hordoz magban: az elsõ hallsra embertelen s hipergyors breakbeateket feloldjk az ezekre plõ dzsesszes elemek, ambient szõnyegek, soul-os voklok.
Az emltett ambivalencia mellett a mûfaj azonnali befogadst nehezti a hagyomnyos dance 4/4-eken s konstans ritmusokon edzõdtt flek szmra szokatlan, esetenknt hrom-ngy sszetevõs poliritmia. Nmi szarkazmussal: „gy hangzik, mintha valaki a dobfelszerelsvel egytt legurulna a lpcsõn" vagy „mintha egy fllb, tzkezû fekete dobolna." Tbb zeneszeretõ s -rtõ bartunknak hossz hnapokba, nemegyszer vekbe telt, mire megbartkoztak a mûfajjal...
Harmadik alirnyzat a kiss fellengzõsen hangz intelligens jungle (tudtunkkal egyetlen jungle producer sem lltotta azt, hogy buta jungle-t jtszana), mely az temeknl hangslyozottabban a trance-os bettekre sszpontost, mint pldul LTJ Bukem, Blame, valamint a rendkvl termkeny Mark & Dego kettõs, akik 4 Hero, Jacob's Optical Stairway, Tom & Jerry s Tek 9 nevek alatt is publiklnak. Persze az intelligens jungle kifejezs nem a zenszek, hanem a mdia tallmnya, marketingfogs. A techstep drum & bass elõadi szvesen hasznlnak fel indusztrilis mintkat, s munkik a techno hangzsvilghoz llnak a legkzelebb. Httreffektjeik brmelyik thriller, vagy tudomnyos-fantasztikus film becsletre vlhatnnak. A rafinltan elhelyezett break-ek nemcsak az temeken, esetenknt a dallamokon is megtallhatk (Ed Rush).
A hardstep drum & bass nevhez hven elsõsorban kemnyebb, tncorientlt hangzst produkl, gyakran torztott basszusmenetekkel (Grooverider, Boymerang, Mickey Finn).
Br az elsõ jungle album 1991-ben jelent meg, a mûfajt korai underground ltbõl A Guy Called Gerald Black Secret Technology cmû nagylemeze emelte ki 1994 vgn. (Õ egybknt valaha az 808 State tagja volt, tovbb 1988-as Voodoo Ray-e a Summer of Love egyik legnagyobb house slgere lett.) A szigetorszgban 1994-ben igazi õrletet vltott ki egy jungle maxi: az M-Beat featuring General Levy Incredible cmû darabjrt mr hnapokkal a megjelens elõtt szinte ostromot indtottak a lemezboltok ellen a rajongk. Az igazi mdiaszenzcit azonban Goldie 1995 õszn megjelent Timeless cmû monumentlis albuma jelentette. A siker mrtkre jellemzõ, hogy mg a lemez az angol dance eladsi listk ln llt, Michael Jackson-nak meg kellett elgednie a tizenhetedik pozcival. Mindenkppen emltst kell tennnk a jungle renegt, Alex Reece So Far LP-jrõl, mely a Blahblahblah szakri szerint a Clash 1978-as albuma ta a legjelentõsebb londoni zenei produkci. (A progresszv dance elõadinak tbbsge vlhetõen egyetrt ezzel a vlemnnyel, hiszen Reece azta is az egyik legkeresettebb drum & bass remixer. Kevert mr jra az Underworld-nek, a Model 500-nek, Kenny Larkin-nak, a UFO-nak, a Kruder & Dorfmeister dunak, de mg Neneh Cherry-nek is.) Kvetkezõ lpst a Bukem vlogatta Logical Progression (1.) jelentette. 1996 vgn a drum & bass szcna figyelme az Icons (Justice & Blame) Emotions with Intellect cmû nagylemezre sszpontosult. Az 1993-ban kszlt anyag - mivel a kiadk akkor tl avantgarde-nak talltk - hrom ven keresztl vrt a megjelensre, egyes darabjai csak dub plate-eken voltak hozzfrhetõk olyan kivtelezettek szmra, mint Fabio, vagy Mixmaster Morris. A mûfaj legutols szenzcija - a MUZIK szerint az elkvetkezõ kt v zenei arculatt meghatroz - Roni Size / Reprazent dupla album, a New Forms.
Termszetesen, a techno-hoz s a house-hoz hasonlan, a jungle / drum & bass producerek s elõadk is egy-egy kisebb kiad (label) cmkje alatt csoportosulnak. Nhny, a fontosabbak kzl: Metalheadz (Goldie, Wax Doctor, Peshay, Hidden Agenda, Doc Scott, J Majik, Kemistry & Storm), Goldie hangmrnknek, Rob Playford-nak a tulajdonban ll Moving Shadow (PFM, Omni Trio, Flytronix, JMJ & Richie, Hoax, E-Z Rollers, Tekniq), az LTJ Bukem ltal fmjelzett Good Looking / Looking Good (Artemis, Odyssey, Source Direct, Blame s az elmaradhatatlan MC Conrad), Grooverider cmkje, a Prototype Recordings (Boymerang, Ed Rush, John B). Igen sznvonalas munkkat jelentet meg a Creative Source (Intense, Big Bud, Origination), a Precious Material (Nautilus, Jazz Juice, Astral Vibes), a S.O.U.R. (T Power), a Basement Records (Justice, Mystic Moods), a Timeless Recordings (KMC, Future Bound), valamint a Creative Wax (Underwolves, Tango). Egyb kiadvnyaik mellett alkalmanknt zsenilis drum & bass darabokkal jelenik meg a piacon az R&S (The Original Playboy, Jacob's Optical Stairway), a Hard Hands (Lab Rat, Leftfield, Pressure Drop), a Creation Records (One True Parker), az XL Recordings (Johnny L), a Junior Boy's Own (Ballistic Brothers), a Filter (Amalgamation Of Soundz), a Mo' Wax (Plug), a Cup Of Tea Records (Statik Sound System, Ratman), a sheffieldi WARP (Link, Squarepusher), a Virgin (Photek, Source Direct) s a Talkin' Loud (Roni Size / Reprazent) is.
Ahogy a house Chicago szltte, vagy a trance Frankfurt, gy a jungle / drum & bass Londonhoz kthetõ, ahol manapsg mr a McDonald's-ekben is ez szl. Lehet, hogy meglepõen hangzik, de a legnagyobb jindulattal sem nevezhetjk undergroundnak azt az irnyzatot, mely foci EB-k szignljt, vagy tv reklmok zenei alfestst adja. Ha mondhatjuk azonban valamirõl, hogy pozitv rtelemben vlt mainstream-m, gy e mûfajrl nyugodtan llthatjuk ezt. A szokatlan jelensg okai visszavezethetõk a nagy kiadk bersgre, akik mg underground ltben vsroltk fel a mûfajt, ugyanakkor a szerzõdõ elõadk mûvszi nllsgukat teljes mrtkben megõrizhettk. gy kerlte egyelõre el a drum & bass a house sorst, a teljes kommercializldst. Napjainkra vilgoss vlt: a drum & bass lesz az az irnyzat, mellyel a progresszv dance muzsikk polgrjogot nyernek az idõsebb zenehallgatk krben is. LTJ Bukem lemezeivel kapcsolatban vgzett piackutatsok egyrtelmûen jelzik: a negyvenes korosztly ugyangy vsrolja kiadvnyait, mint a huszonvesek. A mûfajban rejlõ lehetõsgeket bizonytja, hogy manapsg szinte mindenki mert belõle, gy az olyan gniuszok, mint az Aphex Twin, vagy Paradinas (m-ziq). Meg az is, hogy a vilgon jabb drum & bass kzpontok alakulnak ki, ilyen pldul Toronto. Az elõadk se kizrlag angolok mr: a mûfaj hrnevt regbti az amerikai Jamie Myerson, a nmet Bassface Sascha, vagy a Doppelgnger, meg az olyan vlogatsok, mint a Soundz of the Asian Underground, de ismernk francia, grg, ausztrl, sõt, tbb gretes hazai prblkozst is.
Szval, ha minden gy megy tovbb, t v mlva a drum & bass eljut a magyar nagykznsghez is...


 
dv:)

 
Idzetek

Some days I sit, starin' out the window
Watchin' this world pass me by
Sometimes I think theres nothin' to live for
I almost break down and cry
Sometimes I think I'm crazy
I'm crazy, oh so crazy
Why am I here, am I just wasting my time?

 
Szimpla men
 
Miegyms
 
Script
 
Shows of MTV
 
Faint
I cant feel the way i did before, dont turn your back on me i wont be ignored!
 
Portlok, oldalak
 
Bartaim portljai
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros